Wójt Gminy

Robert Tomasz Nowak pełni funkcję Wójta Gminy Przyrów czwartą kadencję począwszy od 1998 roku.
Kompetencje Wójta:
- Reprezentowanie gminy na zewnątrz;
- Kierowanie bieżącymi sprawami gminy;
- Podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności;
- Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
- Zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników;
- Okresowe zwoływanie narad z udziełem pracowników w celu uzgadniania ich współdziałania i realizacji zadań;
- Rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi, w szczegolnosci dotyczacymi podziału zadań;
- Udzielenie odpowiedzi na wnioski i zapytania radnych, o ile Statut Gminy nie stanowi inaczej;
- Koordynowanie dzialalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy;
- Czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu;
- Przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;
- Wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej;
- Upoważnienie Sekretarza, Kierowników referatów lub innych pracowników do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
- Przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od pracowników samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych i od kierowników jednostek organizacyjnych Gminy;
- Ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych;
- Gospodarowanie mieniem komunalnym;
- Składanie jednoosobowego oświadczenia woli zwiazanego z prowadzeniem bieżącej dzialalności;
- Wnioskowanie do Rady w sprawie powołania i odwołania Skarbnika;
- Przedstawianie Radzie projektów uchwał;
- Przedstawianie Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał związanych z realizacją budżetu;
- Przedstawianie uchwał Rady Wojewodzie;
- Współdziałanie z Wojewodą przy wykonywaniu zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i Starostą w ramach podpisanych porozumień;
- Wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej;
- Wykonywanie budżetu gminy;
- Wydawanie zarządzeń, decyzji, pism okólnych i poleceń służbowych;
- Przyjmowanie mieszkańców w sprawach skarg i wniosków;
- Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa, Regulamin oraz uchwały Rady.